Besök Slusscaféet (Klicka här)
Skoftebyns IF
Slusscaféet

Förberedelser

1. Tilldelning av lagtimmar

februari får lagen sina tilldelade pass på ett lagschema som ligger "online". Antal pass, veckodag och tider har anpassats efter spelarnas ålder och truppens storlek.

Den lagtimmeansvarige har nu till uppgift att kontrollera att passen inte krockar med andra lagaktiviteter som matcher eller cuper.

Vid behov förs en dialog med klubbens schemaansvarige för att justera schemat.

2. Ta fram lagschema

Den lagtimmeansvarige får sedan i uppgift att fördela spelarna på de tilldelade passen så att alla får lika många pass (så långt det är möjligt).

Lagschemat lämnas sedan ut till spelare/föräldrar för godkännande. Om ändringar behöver göras ska detta hanteras på lämpligt sätt.

Lagschemat ska vara helt klart i mars.

3. Kallelser

I april får alla spelare kallelser till sina pass från Slusscaféet.   Man svarar på dessa kallelser på samma sätt som man svarar på en kallelse till träning, match mm.