Besök Slusscaféet (Klicka här)
Skoftebyns IF
Slusscaféet

Till dig som är personal på Slusscaféet

Här beskrivs hur du som personal på Slusscaféet ska göra för att registrera närvaro på de personer som gör lagtimmar.

Det ska alltid finnas en person på plats som har ansvar för lagtimmarna

• För att registrera de som kommer och ska göra lagtimmar
  • För att hantera återbud med kort varsel (registrera som t ex sjuk)
  • För att hantera om någon inte kommer alls (registrera oanmäld frånvaro)

Använd Sportadmin LedarApp för att kontrollera närvaro

LedarAppen ska finnas installerad på Slusscaféets iPad, inloggad med behörighet att administrera Slusscaféets kalender.

Om LedarAppen saknas, installera via app-butiken (App Store eller Google Play).

Om det är problem med inloggning, kontakta Schemaansvarig.

Om det saknas kallelser för ett pass
1) Påminn lagets kontaktperson om att lägga in kallelser, se namn under Medlemmar.

2) Lägg in kallelser för laget själv, se Kallelser.

Gör så här för att registrera närvaro
  1. Öppna filen "Registrering Lagtimmar 2023" som det ska finnas en länk till. Om du inte hittar den, kontakta Caféansvarig.
  2. Se till att rätt vecka visas (filtrera första kolumnen).
  3. Fyll vilka som har deltagit och inte deltagit. Lägg till kommentarer som är relevanta för ersättningen. Tex om personen gick tidigare, lämnat återbud, kom utan förälder etc.

Se förslag på dokumentation i bilden. Det behöver inte se ut exakt så, det viktiga är att det går att förstå och tydligt syns om registreringen är gjord eller inte (dvs lämna inte tomt).